Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě a jejich dopad na osoby staršího školního věku
BEDNÁŘOVÁ, Alžběta
Cílem této bakalářské práce je přiblížit pojem sociální sítě, popsat jejich výhody a nevýhody, vysvětlit jejich možné nástrahy a určité pojmy, se kterými se lidé mohou setkat, a přitom si toho nebýt vědomi. Celá práce je orientována na osoby staršího školního věku, pro které se v tomto věku stávají sociální sítě spíše nebezpečnými hlavně pro jejich psychický vývoj, který je zde také vysvětlen. Teoretická část se dále zabývá sociálními sítěmi a jejich klady a zápory, které představují. Praktická část navazuje na nastíněnou problematiku v části teoretické a zkoumá dopad užívání sociálních sítí na psychickou pohodu mládeže spolu s následky ze setkání s nástrahami internetu. Poté také zjišťuje, kolik času v elektronickém prostoru tráví.
Význam hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj
Domkářová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj. Hlavním cílem teoretické části je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma. V první části práce jsou obsaženy obecné, teoretické vymezení hry. Uvádím zde různé definice, klasifikace i teorie her. Další část práce je věnována podrobnému popisu významu hry pro jednotlivé složky psychiky. Zaměřuji se zde na rovinu kognitivní, motorickou, motivačně-volní, emocionální i sociální. Jelikož se v předškolním období začíná objevovat kooperativní hra, pokládám tedy za důležité do práce zařadit i kapitolu o partnerech ve hře kam řadím rodiče, prarodiče, sourozence, vrstevníky imaginárního kamaráda. Tato kapitola popisuje význam participace hravých partnerů ve hře a způsob hry s předškolním dítětem. Závěrem bakalářské práce je návrh výzkumného projektu, zaměřeného na hru rodičů s předškolními dětmi.
Psychický vývoj dětí s nízkou porodní hmotností
Švandová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení specifik psychického vývoje dětí v předškolním a mladším školním věku s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností. Teoretická část práce je zaměřena na prenatální a perinatální faktory, nejčastější zdravotní problémy a specifika psychického vývoje. Nízká porodní hmotnost, zvláště v kategorii velmi nízkých a extrémně nízkých porodních hmotností, představuje výrazný rizikový faktor v oblasti somatického i psychického vývoje těchto dětí. Stále více se u dětí s nízkou porodní hmotností ukazuje dopad nezralosti v oblastech neurokognitivního a psychosociálního zrání. Cílem empirické části je zhodnocení kognitivního a socioemočního vývoje dětí s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností ve dvou věkových skupinách (předškolní a mladší školní věk). Primární cílová skupina je tvořena dětmi s perinatální zátěží, které jsou sledovány a terapeuticky vedeny v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Diplomová práce je řešena v rámci projektu NF-CZ11-OV-1-009-2015 "Nové metody v následné péči o děti s perinatální zátěží v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní...
Význam hry pro psychický vývoj dítěte
Sechovcová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem hry na psychický vývoj dítěte od narození po předškolní věk. První část je věnována obecnému pojmu hra, vymezení tohoto pojmu, představení jednotlivých přístupů k dětské hře a základním charakteristikám her. Další část popisuje jednotlivé etapy vývoje a hru v konkrétních obdobích (novorozenec, kojenec, batole a předškolní dítě), kdy je nejprve stručně teoreticky popsáno dané období a poté hra v konkrétním období, kam patří těžiště této práce. Třetí oddíl teoretické části se věnuje sociálním skupinám, ve kterých hra probíhá. Na závěr v praktické části je navržen výzkum v oblasti herní situace v předškolním zařízení. Klíčová slova Hra, vývojová stadia, děti, psychický vývoj, sociální skupiny
Přínosy a limity Cochemského modelu z pohledu pracovníka OSPOD.
Skálová, Blanka ; Nováková, Ivana (vedoucí práce) ; Dvorná, Marie (oponent)
Diplomová práce s názvem "Přínosy a limity Cochemského modelu z pohledu pracovníka OSPOD" pojednává o rodinách procházejících úpravou poměrů a o odbornících, kteří s rodinou v tomto ohledu spolupracují. Diplomová práce se zabývá popsáním Cochemského modelu tak, aby výstupy byly co nejužitečnější především pro sociální pracovníky pracující na OSPOD, ale i pro jiné odborníky, kteří se s rodinou podílejí na procesu úpravy poměrů. Obsah může sloužit také jako informativní podklad pro rodiče procházející obdobím rozchodu/rozvodu, pokud mají nezletilé dítě. Cílem magisterské práce je zjistit, jak sociální pracovníci OSPOD na vybraných městských částech Prahy vnímají využití Cochemského modelu, zda a jakým způsobem s ním pracují. Záměr výzkumu je inspirovat se poznatky z dobré praxe a odkrýt špatné zkušenosti sociálních pracovníků.
Zkušenosti s realizací Univerzity pro batolata - programem Ostrov objevů
KORBELOVÁ, Markéta
Cílem této bakalářské práce je definovat zkušenosti s realizací Univerzity pro batolata - programem Ostrov objevů. Dále je tato práce úvodem do problematiky rozvoje a aktivního učení dvouletých dětí. Teoretická část této bakalářské pojednává o specifikách práce s dětmi ve věku 1-3 roky a zaměřuje se především na rozvoj psychické, sociální a kognitivní stránky jejich osobnosti. Dále jsou v práci zmíněny obecné vlastnosti programu Ostrov objevů a v neposlední řadě také způsoby a metody rozvoje batolete, které jsou v tomto programu využité. V praktické části jsem se zaměřila na silné a slabé stránky programu Ostrov objevů z pohledu rodičů a lektorek tohoto programu.
Psychický vývoj dětí s nízkou porodní hmotností
Švandová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení specifik psychického vývoje dětí v předškolním a mladším školním věku s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností. Teoretická část práce je zaměřena na prenatální a perinatální faktory, nejčastější zdravotní problémy a specifika psychického vývoje. Nízká porodní hmotnost, zvláště v kategorii velmi nízkých a extrémně nízkých porodních hmotností, představuje výrazný rizikový faktor v oblasti somatického i psychického vývoje těchto dětí. Stále více se u dětí s nízkou porodní hmotností ukazuje dopad nezralosti v oblastech neurokognitivního a psychosociálního zrání. Cílem empirické části je zhodnocení kognitivního a socioemočního vývoje dětí s velmi nízkou až extrémně nízkou porodní hmotností ve dvou věkových skupinách (předškolní a mladší školní věk). Primární cílová skupina je tvořena dětmi s perinatální zátěží, které jsou sledovány a terapeuticky vedeny v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní nemocnice a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Diplomová práce je řešena v rámci projektu NF-CZ11-OV-1-009-2015 "Nové metody v následné péči o děti s perinatální zátěží v Centru komplexní péče pro děti s perinatální zátěží na Klinice dětského a dorostového lékařství Všeobecné fakultní...
Význam hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj
Domkářová, Lucie ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá významem hry předškolního dítěte pro jeho psychický vývoj. Hlavním cílem teoretické části je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma. V první části práce jsou obsaženy obecné, teoretické vymezení hry. Uvádím zde různé definice, klasifikace i teorie her. Další část práce je věnována podrobnému popisu významu hry pro jednotlivé složky psychiky. Zaměřuji se zde na rovinu kognitivní, motorickou, motivačně-volní, emocionální i sociální. Jelikož se v předškolním období začíná objevovat kooperativní hra, pokládám tedy za důležité do práce zařadit i kapitolu o partnerech ve hře kam řadím rodiče, prarodiče, sourozence, vrstevníky imaginárního kamaráda. Tato kapitola popisuje význam participace hravých partnerů ve hře a způsob hry s předškolním dítětem. Závěrem bakalářské práce je návrh výzkumného projektu, zaměřeného na hru rodičů s předškolními dětmi.
Význam hry pro psychický vývoj dítěte
Sechovcová, Eliška ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem hry na psychický vývoj dítěte od narození po předškolní věk. První část je věnována obecnému pojmu hra, vymezení tohoto pojmu, představení jednotlivých přístupů k dětské hře a základním charakteristikám her. Další část popisuje jednotlivé etapy vývoje a hru v konkrétních obdobích (novorozenec, kojenec, batole a předškolní dítě), kdy je nejprve stručně teoreticky popsáno dané období a poté hra v konkrétním období, kam patří těžiště této práce. Třetí oddíl teoretické části se věnuje sociálním skupinám, ve kterých hra probíhá. Na závěr v praktické části je navržen výzkum v oblasti herní situace v předškolním zařízení. Klíčová slova Hra, vývojová stadia, děti, psychický vývoj, sociální skupiny
Vývoj obranných mechanismů u dětí mladšího školního věku
Kratochvíla, Jan ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Práce se zabývá obrannými mechanismy dětí mladšího školního věku a jejich vývojem. Teoretická část diskutuje zejména historii a vývoj koncepce obranných mechanismů, poskytuje přehled o diagnostických metodách, kterými je možné obranné mechanismy u dětí zjišťovat a referuje o současném stavu výzkumu obranných mechanismů a jejich vývoje u dětí a adolescentů. V závěru teoretické části práce jsou diskutovány koncepce "obran" vycházející zejména z gestalt psychoterapeutické perspektivy. V praktické části jsou u výzkumné skupiny dětí mladšího školního věku zjišťovány obranné mechanismy pomocí Testu pohádek a Tematicko-apercepčního testu a výsledky jsou diskutovány jak vzhledem k věku, pohlaví či inteligenci dětí, tak i vzhledem k výsledkům v ostatních výzkumných metodách. Porovnávány jsou zvláště možné souvislosti mezi obrannými mechanismy založenými na psychoanalytické teorii a polaritami vztahování se či styly kontaktu, které vycházejí z teorií současné gestalt psychoterapie a integrativní psychoterapie. Tyto jsou zjišťovány dotazníkem na typické projevy dítěte v zátěžových a konfliktních situacích a inventářem typických projevů chování dítěte, které vyplnili vychovatelé dítěte. Výsledky metod naznačují existenci jistých vzájemných souvislosti, výzkumné metody se také vzájemně doplňují a podávají tak...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.